TULE TESTAAJAKSI!

Reumaliitolta terveisiä: "Onko sinulla diagnosoitu fibromyalgia viimeisten viiden vuoden aikana? Tulisitko testaajaksi fibromyalgiaa sairastaville suunnattuun terveyttä ja arjen hyvinvointia tukevaan omatoimisesti toteutettavaan ohjelmaan? Osallistujat valitaan alkukyselyn jälkeen. Jakson alussa ja lopussa sitoudut vastaamaan alku- ja loppukyselyihin. Ohjelman voit suorittaa omaan tahtiisi kuuden kuukauden aikana. Testivaiheen käyttäjänä sinulla on mahdollisuus videotapaamisiin fysioterapeutin ja psykologin kanssa sekä virtuaalisiin vertaisryhmätapaamisiin.

Lue lisää!

24.3.2021

FIBROMYALGIA JA COVID-19

Artikkelit välilehdellä asiaa Fibromyalgiasta ja COVID- viruksesta

20.3.2021

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS 2021 SIIRTYY

Yhdistyksen hallitus päätti sääntömääräisen kevätkokouksen 2021 siirtämisestä syyskokouksen 2021 yhteyteen. Syynä on nykyinen koronatilanne.Kokouspäivämäärän muine tietoineen ilmoitamme lähempänä kyseistä ajankohtaa.

- Fibromyalgiayhdistyksen hallitus

25.1.2021

Moniammatillisen työryhmän kokoaminen fibromyalgiapotilaiden yhtenäisen hoidon ja etuuksien takaamiseksi -adressi on luovutettu

Luovutimme fibromyalgiapotilaiden asemaa ja taloudellista tukea varten perustetun adressin perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurulle 19.1.2021. Tapasimme hänet etäkokouksen kautta, sillä covid-19- tilanne on edelleen päällä. Ministeri Kiuru suhtautui asiaamme erittäin myönteisesti ja hän oli kanssamme yhtä mieltä siitä, että fibromyalgiapotilaiden asema vaatii parannuksia. Olemme väliinputoajia monella tavalla ja se tila tulee korjata.

Jatkamme yhteydenpitoa ministeri Kiurun kanssa hänen ehdotuksestaan kevään aikana. Puhetta oli työryhmän perustamisesta jossain muodossa, mutta missä, se jäi vielä auki. Joka tapauksessa olemme hyvin positiivisella mielellä; olemme saaneet yhteyden auki ja odotamme kovasti tulevaa yhteistyötä ministeri Kiurun ja muiden mahdollisten yhteistyötahojen kanssa. Seuraavaksi otamme ministeri Kiurun suosituksesta yhteyttä sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekoseen.

Kiitos kaikille adressin allekirjoittaneille!

T: Fibromyalgiayhdistys ry:n hallitus