Fibromyalgiayhdistys ry:n syyskokous ja vaalit

FIBROMYALGIAYHDISTYS RY:N SYYSKOKOUS JA VAALIT

Syksy saapuu ja sen myötä yhdistyksen syyskokous sekä hallituspohjan uudistaminen. Kokemuksen myötä on todettu, että hallituksessa on hyvä olla enemmän ihmisiä. Niinpä hallituspohja laajennetaan. Ehdolle voit asettua ja äänestää voit, jos olet jäsenmaksun maksanut jäsen.

Puheenjohtajana jatkaa Nina C. Zitting ja varapuheenjohtajana aloitti ja jatkaa Jonnamaarit Pirinen-Lepistö. Erovuoroon ovat asettuneet Kirsti Uitto, Sari Heiskanen ja Tuula Tuunainen. Erovuoroiset eivät asetu uudelleen ehdolle, vaan he jatkavat aktiivisina yhdistyksen jäseninä ja auttavat tulevia uusia hallituksen jäseniä alkuun tässä tärkeässä työssä.

*ASETU EHDOLLE!

Hallitukseen tarvitaan:
- sihteeri
- sihteerin avustaja (avustaa hallitusta yleisesti tarpeen mukaan)
- jäsensihteeri ja rahastonhoitaja
- tiedottaja (hoitaa tiedotuksen yhdistyksen sivulla ja muilla tahoilla, sekä delegoi kirjoitus- ja piirtämis-/ kuvaamistöitä aktiivisille jäsenille. Kielitaito on plussaa.)
- IT-osaaja (erilaisten some-alustojen nokkela käyttäjä ja osaa ehkä myös videoida, hän hoitaa myös jäsenryhmää Facebookissa & Instagramissa & Twitterissä.)
- yhdistyskoordinaattori (kokoaa tietoja eri fibromyalgiaa sairastavien paikallisyhdistyksistä ja pitää niihin yhteyttä, toimii yhdessä IT-osaajan kanssa somealustoilla.)

HUOM: nämä työnjaot eivät ole kiveen kirjoitetut, vaan ne ovat suuntaa-antavia. Hallituksen työnjako muodostetaan tarkemmin, kun vaalit on käyty ja uudet toimijat valittu. Hallituksen jäsenet toimivat kuntonsa sallimissa rajoissa, eli työ ei ole pakkotahtista, kunhan asiat etenevät.

Fibromyalgiayhdistyksen hallitus vetää yhtä köyttä fibrosairaiden etu mielessä. Toivomme sinun olevan yhteistyökykyinen ja avoin. Kommunikoit sujuvasti. Koska hallituksen jäsenet asuvat eri puolilla Suomea ja kommunikaatio tapahtuu käytännössä puhelimitse sekä hallitusryhmäviestein, hallituksen keskinäinen tiedotus on huipputärkeää. Hallituksen ehdoton ykkösprioriteetti on yhteistyö ja fibromyalgiaa sairastavien aseman parantaminen sekä fibromyalgiasta tiedottaminen.

Oletko kiinnostunut vaikuttamisesta fibromyalgikkojen asioihin ja toiminnasta Fibromyalgiayhdistys ry:n hallituksessa? Ehdolle asettuminen on yksinkertaista. Jäsenmaksun maksaneena jäsenenä voit asettua ehdolle. Kerro itsestäsi Fibromyalgiayhdistyksen jäsenryhmässä: kuka olet, mitä ajattelet voivasi antaa yhdistykselle, mitä erityistä osaat, oletko kenties aiemmin toiminut jossain järjestössä ja mikä hallituksen rooli kiinnostaa. Esittäydy viimeistään 21.9.2019! Voit myös lähettää sähköpostitse esittäytymisesi: fibrodoc13@gmail.com, Sari Heiskanen.

*ÄÄNESTÄMINEN

Yhdistyksen säännöissä sanotaan, että mahdollisuuksien mukaan voi osallistua etänä. Se ei ole kuitenkaan syyskokouksessa mahdollista, sillä yhdistyksellä ei ole vielä tässä vaiheessa resursseja järjestää etäosallistumista. Kannustammekin jäseniä tulemaan paikalle tai antamaan äänensä valtakirjan välityksellä.

*Äänestyskäytännöstä:
Pääsetkö paikalle äänestämään? Sinun tulee olla Fibromyalgiayhdistys ry:n jäsenmaksun maksanut jäsen. Henkilöllisyys tulee todistaa äänestettäessä.
Etkö pääse paikalle? Voit jättää valtakirjan esim. äänestyspaikalle saapuvalle jäsenelle ja hän luovuttaa äänesi puolestasi. Tai skannaa omalla allekirjoituksellasi ja ehdokkaasi nimellä varustettu valtakirja sekä kopio jäsenyydestäsi. Lähetä ne sähköpostitse Jonnamaarit Pirinen-Lepistölle (fibrosihteeri@gmail.com) viimeistään 4.10.2019.

SYYSKOKOUS järjestetään LAUANTAINA 5.10.2019 klo 13.
PAIKKA on hotelli Tikkurila, Läntinen Valkolähteentie 52, 01300 Vantaa.

HUOM: paikalle voi saapua ilman ennakkoilmoittautumista. Jos kuitenkin haluat osallistua kahvitarjoiluun, ilmoitathan tulostasi Nina C. Zittingille (fibromyalgiayhdistysry@gmail.com) VIIMEISTÄÄN 27.9.2019, niin et jää ilman tarjoilua.

Terveisin,
Fibromyalgiayhdistyksen hallitus