TIETOA YHDISTYKSESTÄ

Fibromyalgiayhdistys ry aloitti toimintansa 1.1.2019 ja se perustettiin ajamaan fibromyalgiapotilaiden asioita ja aseman kohentamista Suomessa.                                                                                            Yhdistys pyrkii vaikuttamaan mm. seuraaviin asioihin:                                                                                      fibromyalgiapotilaille valtakunnallisesti yhtenäinen hoitopolku,                                                                    fibromyalgiapotilaiden valtakunnallisesti yhdenmukaiset tutkimukset,                                                      hoitohenkilökunnalle kunnollinen ja kattava koulutus tästä sairaudesta,                                                    fibromyalgian tunnustaminen sairauslomaan ja työkyvyttömyyseläkkeeseen oikeuttavaksi                    sairaudeksi.

Yhdessä teemme fibromyalgiaa tunnetuksi ja oiomme yhä sitkeässä istuvia virheellisiä käsityksiä tästä sairaudesta. Yhdistys on jäseniä varten ja me jäsenet teemme yhdistyksen. Hallitus on jäsenten äänitorvi.

HALLITUKSEN TOIMIJAT

Nina C. Zitting

nina.c.zitting(at)fibromyalgiayhdistys.com

Jonnamaarit Pirinen-Lepistö